سعید جلیلی با نمایندگان فعلی و ادوار مجلس دیدار کرد ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس دوازدهم مشخص شد جزییات مناظره پزشکیان و جلیلی اعلام شد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به طولکرم (۱۰ تیر ۱۴۰۳) سفر تبلیغاتی محمدجواد ظریف به مشهد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تکمیل فهرست نهایی اعضای ۱۰ کمیسیون‌ تخصصی مجلس دوازدهم + اسامی شورای نگهبان سلامت مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرد تعداد رأی‌ها و نتیجه انتخابات دور اول ریاست‌جمهوری در استان تهران | سبقت پزشکیان از جلیلی کمبود ۱۷۶ هزار معلم در سال تحصیلی جدید | حدود ۷۲ هزار معلم تا مهر امسال بازنشسته می‌شوند تبلیغات نامزد‌های راه‌یافته به دور دوم، آغاز شد (۱۰ تیر ۱۴۰۳) معاون رئیس جمهورآمریکا: مناظره با ترامپ، ساعت خوبی برای بایدن نبود تظاهرات بزرگ مردم کراچی در حمایت از فلسطین و توقف جنگ در غزه حمله پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان در قدس اشغالی + عکس حملات روسیه در شرق اوکراین ۱۲ کشته بر جای گذاشت سرتیپ سریع: بزودی از قایق جدید نظامی نیروهای مقاومت یمن رونمایی می شود جنبش ملی «غیرمتعهد» آمریکا خطاب به بایدن: مسیر خود در مورد غزه را تغییر دهید اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد ابراز نگرانی آلمان درباره دور دوم ریاست جمهوری ترامپ اذعان تل آویو به هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی دیگر در غزه
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تعداد رأی‌ها و نتیجه انتخابات دور اول ریاست‌جمهوری در استان تهران | سبقت پزشکیان از جلیلی

  • کد خبر: ۲۳۶۴۹۲
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
تعداد رأی‌ها و نتیجه انتخابات دور اول ریاست‌جمهوری در استان تهران | سبقت پزشکیان از جلیلی
تعداد رأی‌ها و نتیجه انتخابات دور اول ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در استان تهران اعلام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدعباس جوهری شامگاه شنبه در گفت‌وگویی با موضوع گزارش برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران اظهار کرد: برای اولین بار در یک بازه زمانی کوتاه این انتخابات را برگزار کردیم با همه وجود در استان تهران حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای مثبت بود و یک درصد نسبت به انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته رشد مشارکت داشتیم و از همه مهمتر اینکه در سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران افزود: امر برگزاری انتخابات در استان تهران بسیار سخت است و با ۱۸ استان برابری می‌کند به همین دلیل از همه عواملی دخیل در امر انتخابات قدردانی می‌شود.

رقابت سعید جلیلی و پزشکیان در این استان‌ها/ آرای باطله در استان‌ها اراک، کرمان و مازندران چقدر بود؟
به گفته وی، در این استان توانستیم در موعد مقرر که وزیر کشور به ما تکلیف کرده بود همه اقدامات مرتبط با انتخابات را برگزار کنیم، وزیر کشور موارد را پیگیری می‌کردند در موعد مقرر تجمیع آرا شد و هیچ مشکلی برای صندوق‌های اخذ رای نداشتیم.

جوهری اضافه کرد: طبیعتا به آمار ادوار گذشته نگاه می‌کردم استان تهران در تمام ادوار کمترین مشارکت را داشته و با میانگین کشوری فاصله داشته، اما در این دوره نسبت به انتخابات ریاست جمهوری گذشته یک درصد مشارکت مردم تهران بیشتر شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران ادامه داد: اگر چه در حوزه مشارکت نکاتی مطرح می‌شود و عوامل مختلفی وجود دارد که باید این موضوع کنکاش و بررسی شود و رفع نکات و دغدغه‌های مردم را بررسی کرد.

۱۰ درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات تهران بالای ۶۵ سال داشتند

جوهری همچنین به آمار‌هایی درباره حضور مردم با مدارک شناسایی اشاره کرد و گفت: ۸۷ درصد رای‌دهندگان با کارت ملی و ۱۳ درصد با شناسنامه رای خود را به صندوق‌های اخذ رای در تهران ریختند.

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ رای‌دهندگان در بازه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال ۳۶۱ هزار و ۵۹۳ نفر که رای اولی بودند، در بازه سنی ۷۵ تا ۸۵ سال ۸۵ هزار نفر رای‌دهنده، سن ۸۵ تا ۹۵ سال نیز تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ رای‌دهنده و بالای ۹۵ سال ۵۵۸ نفر رای دادند که نزدیک به ۱۰ درصد بالای ۶۵ سال سن در انتخابات شرکت کردند.

۹۶ درصد آرا در تهران آرای صحیح بود

جوهری تاکید کرد: از جمع رای‌های اخذ شده در استان تهران ۳ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۶۴ تعرفه رای مصرفی بود که ۹۶ درصد آرا صحیح و کمتر از چهار درصد آرای باطله بوده است.

وی افزود: از جمع آرای مردم در استان تهران مسعود پزشکیان یک میلیون ۴۹۲ هزار و ۱۶۴ رای و ۴۰ درصد آرا، سعید جلیلی یک میلیون و ۱۶۵ هزار و ۵۱۸ رای و ۳۵ درصد، محمدباقر قالیباف ۶۷۳ هزار رای و ۲۰ درصد و مصطفی پورمحمدی ۳۵ هزار و ۵۸۲ رای یک درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

انتخابات در تهران در سلامت و امنیت کامل برگزار شد

جوهری اظهار کرد: در حوزه امنیت ستاد امنیت استان تهران جلسات مکرری را تشکیل داده با وجود تهدید‌ها براساس ارزیابی‌های انجام شده، هیچ تهدید امنیتی در تهران انجام نشد و در سلامت و امنیت کامل شهروندان آرای خود را به صندوق‌های اخذ رای ریختند.

وی ادامه داد: در مدت کوتاه مقدمات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران تدارک دیده شد و از آنجا که کار انتخابات در استان تهران بسیار سخت و مقدمات آن بسیار پیچیده است و باید در یک فرایند خاص انجام شود. خوشبختانه با وجود زمان کوتاه، اما همه این برنامه‌ها به خوبی انجام شد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: اگرچه بازه زمانی انتخابات بسیار کم بود، اما مجموعه وزارت کشور، استانداری تهران، فرمانداران و بخشداران مقدمات کار را فراهم کردند و ما با بهترین شرایط به عنوان مجریان انتخاباتی کار را پیش بردیم و از باب سلامت انتخابات همه چیز به خوبی دنبال شد و هیچ مشکلی در این عرصه از انتخابات نداشتیم و در سلامت کامل انتخابات برگزار شد.

جوهری اضافه کرد: درباره بحث تبلیغات هم مجموعه بازرسی فعال بودند و شماره تلفن ۴۵۵۰۰ را برای شهروندان اعلام کردیم که اگر تخلفی بود در مجموعه بازرسی رسیدگی می‌شود. در همین راستا کمیته ویژه بازرسی زیر نظر ستاد انتخابات استانداری تهران با حضور ۸۰۰ بازرس و ۸۰ بازرس ویژه برای بررسی فرایند انتخابات فعالیت داشتند.

۴۵۰ گزارش به ستاد انتخابات تهران ارائه شد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: همه فعالیت‌ها برای برگزاری این انتخابات دست به دست هم دادند، اما نمونه تماس‌های مختلفی داشتیم که ۴۵۰ گزارش در روز انتخابات دریافت کردیم برخی از این درخواست‌ها برای حضور صندوق سیار بود، در خصوص تبلیغات محیطی اطراف شعب برخی افراد تماس داشتند که به موقع بررسی شد.

وی برخی از تماس‌های شهروندان تهرانی را مربوط به تبلیغات غیرقانونی در روز رای‌گیری و تبلیغات غیرقانونی در فضای مجازی در روز هشتم تیرماه اعلام کرد و افزود: البته درباره رفتار مجریان و ناظران انتخاباتی از سوی شهروندان تماس داشتیم که بلافاصله پس از صحت‌سنجی، بررسی شد.

وی ادامه داد: ۴۰ مورد تماس از استان‌های دیگر به این شماره اعلامی داده شد که به استان‌ها ارجاع داده شد. با همه دقت‌ها و مجموعه اقدامات صورت گرفته با تلاش مجریان و عوامل انتخابات این دوره از انتخابات در سلامت کامل برگزار شد.

جوهری افزود: برای اولین بار در تمام ادوار گذشته همه صندوق‌ها راس ساعت هشت روز هشتم تیرماه شروع به کارکرد این برای فرایند انتخابات یک حُسن بود، مجریان انتخابات از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب فعالیت داشتند که پس از آن نیز فرایند شمارش آرا شروع شد.

تمهیداتی برای دور دوم انتخابات

ریبس ستاد انتخابات استان تهران درباره تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: این مرحله در مدت زمان کوتاه بسیار زمان‌بر است، اما از امروز (شنبه نهم تیرماه) همه مقدمات، فعالیت‌های اجرایی و نظارتی و تعرفه‌های جدید طراحی شده است، زیرا اکنون دو نامزد انتخاباتی داریم هرچند کار سخت است، اما به صورت شبانه‌روزی کار را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: به مردم قول می‌هیم همانند فعالیت در چهار ماه گذشته، چهارمین دوره انتخابات در این استان را انجام خواهیم داد.

به گفته وی، مناظره انتخاباتی برگزار خواهد شد البته در مجموعه استان پیشنهاداتی داده شده که از ظرفیت روسای ستاد انتخاباتی برای مشارکت و تبلیغات استفاده شود.

وی یادآور شد: تبلیغات نامزد‌های انتخابات تا ساعت هشت صبح روز پنجشتبه ۱۴ تیرماه پایان می‌یابد و امیدواریم یک فضای خوبی را در این مرحله تجربه کنیم.

تنشی در انتخابات نداشتیم

جوهری همچنین از روسای ستاد‌های نامزد‌های انتخاباتی قدردانی کرد و گفت: در یک تعامل دوطرفه، همدلی و هم‌افزایی با همدیگر فعالیت می‌کنند و برای اینکه اخلاق رعایت شود و تنش بین ستاد‌ها صورت نگیرد همه این افراد همراهی کردند.

وی افزود: تنشی در دور اول تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران نداشتیم و توقع داریم در این دو ستاد در دور دوم انتخابات نیز اخلاق رعایت شود و از تنش جلوگیری کنند، امیدواریم فضای گرم تبلیغاتی ر ا در استان داشته باشیم و شاهد حضور خوب مردم باشیم.

وی اضافه کرد: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری متولدین ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ نیز می‌توانند مشارکت داشته باشند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->